بندر شهید بهشتی چابهار، یک بندر استراتژیک برای دسترسی افغانستان و آسیای میانه به آب‌های آزاد است و رئیس اتاق صنایع و معادن افغانستان معتقد است برای خروج افغانستان از بن‌بست، همه افغانستانی‌ها باید در مسیر ریلی منتهی به این بندر سرمایه‌گذاری کنند.

چابهار

به گزارش همشهری آنلاین، شیرباز کمین‌زاده، رئیس اتاق صنایع و معادن افغانستان با اشاره به توسعه ریلی کشور، گفت: مسیری که «قندهار» را به «چابهار» وصل می‌کند، برای همه افغان‌ها نویدبخش است، همه افغان‌ها باید در آن سرمایه‌گذاری و از آن حمایت کنند تا افغانستان از شرایط کنونی خارج شود.

تجارت چین و روسیه چقدر شد؟

اداره کل گمرک چین در گزارشی اعلام کرد که تجارت بین این کشور و روسیه در ۶ ماهه ۲۰۲۴ از ۱۱۶.۸ میلیارد دلار گذشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سقوط دلار با کناره‌گیری جو بایدن

ارزش جهانی دلار در واکنش اولیه به تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای پایان دادن به مبارزات انتخاباتی خود کاهش یافت و راه را برای دموکراتی دیگر در به چالش کشیدن دونالد ترامپ باز کرد.

کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در اوراق قرضه آسیایی

سرمایه‌گذاری خارجی در اوراق قرضه آسیایی در نیمه اول سال جاری (میلادی) نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد کاهش یافت. ذخایر خارجی ۱۲ کشور، از ژاپن گرفته تا هند، تا پایان ژوئن حدود ۵۰ میلیارد دلار کاهش یافت و به ۷٫۵ هزار میلیارد دلار رسید.

نفت صعود کرد

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا که سرمایه‌گذاران منتظر سیگنال‌های مربوط به زمان آغاز کاهش نرخ بهره در آمریکا بودند، افزایش یافت. به‌این‌ترتیب بهای معاملات نفت برنت با ۴۸ سنت معادل ۰.۵۷ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید.

خروج بایدن موجب تغییر در برنامه تجارت ترامپ می‌شود؟

پیش‌بینی می‌شود اعلام خروج بایدن از رقابت ریاست‌جمهوری می‌تواند باعث ایجاد رکود در تجارت ترامپ شود. تجارت موسوم به ترامپ که فرض می‌کند سیاست‌های مالیاتی رئیس‌جمهور سابق باعث افزایش سود شرکت‌ها می‌شود، درحالی‌که سلامت بودجه بلندمدت کشور را تضعیف می‌کند، پس از مناظره تلویزیونی فاجعه‌بار بایدن در ماه گذشته، جایگاه خود را به دست آورد.

کد خبر 868819
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha